
Twitter to platforma społecznościowa, której ideą jest przekazywanie krótkich, ale wartościowych informacji. Twitter jest szczególnie popularny wśród dziennikarzy i polityków. Innym popularną kategorią jest sport. To właśnie w tych obszarach „twitteruje” się najczęściej, ale nie tylko. Na Twitterze interakcje nabierają dużego znaczenia. Tutaj liczy się szybkość. Szybko trzeba zakomunikować coś nowego i szybko należy odpowiedzieć. Błyskawicznie można udostępnić lub polubić danego tweeta.
Ta platforma zobowiązuje do ciągłej aktywności. W ciągu jednego dnia można publikować po kilka takich wiadomości. Taka zwiększona aktywność jest wręcz wymagana, inaczej niż w w przypadku Facebooka. Z Twittera chętnie korzystają znane osoby. Dzięki temu możemy być na bieżące z tym, co akurat się u nich dzieje. Szczególnie politycy i dziennikarze dostarczają najświeższych wiadomości, istotnych dla całej społeczności. Twitter zaczyna być również wykorzystywany w marketingu internetowym. To tam często prowadzone są różnego typu akcje marketingowe, z różnym skutkiem.
Jak każde medium społecznościowe pozwala na zdobycie zaufania konsumentów i budowanie pozytywnego wizerunku.