Media społecznościowe mają wiele różnych zastosowań. Warto zwrócić uwagę na to, że bardzo często obecna jest w nich muzyka. Niektóre z nich są nawet stricte muzycznymi portalami, jak chociażby YouTube czy Myspace. Inne z kolei świetnie nadają się do tego, żeby muzykę promować. Początkujące i mało znane zespoły często starają się dotrzeć do szerszej publiki za pomocą mediów społecznościowych.
Trzeba przyznać, że jest dobry pomysł, chociaż oczywiście nie każdemu uda się w ten sposób zaistnieć. Fakt, że promocja muzyki w dzisiejszych czasach jest taka łatwa, wywołuje coraz większą konkurencję wśród artystów. „Wrzucenie” nawet naprawdę znakomitego utworu na Youtube nie gwarantuje tego, że obejrzy go i doceni jakaś większa grupa osób. Dobrze jest jeszcze podpromować swój kanał chociażby na Facebooku. Możliwości jest naprawdę sporo i młodzi artyści powinni z nich korzystać, jeśli oczywiście czują się gotowi do tego, żeby zaprezentować swoją twórczość światu.
Media społecznościowe do promowania muzyki nadają się znakomicie.